Puheenjohtajan palsta
Suomi 3D-tulostuksen ykkösmaaksi!Keskiviikko 30.12.2015 - Minna Innala Viime lokakuussa järjestettiin Tampereella huikea ainetta lisääviin valmistusmenetelmiin keskittyvä seminaari. Alan asiantuntijoita kuunnellessa tuli vakaa usko siihen, että Suomessa kannattaa tulevaisuudessakin valmistaa tuotteita. 3D-tulostus avaa aivan uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Tekniikka on olemassa ja se kehittyy koko ajan paremmaksi. Radikaaleilla innovaatioilla saamme aikaan kannattavaa liiketoimintaa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2015, 3D-tulostus, liiketoiminta, menestys |
Tuotetieto vs. liiketoimintatietoMaanantai 16.3.2015 - Minna Innala Olen viimeaikoina hämmästyneenä huomannut, miten eri tavalla ymmärrämme tiedon ja jäsennämme informaationhallinnan kenttää. Yksilöt ovat muodostaneet aiheesta taustaansa ja käyttämäänsä tietoon perustuvan mielikuvansa. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2015, tiedonhallinta, liiketoiminta, tietopääoma |
Tuote, tieto ja strategiaLauantai 4.10.2014 - Minna Innala Olen viimepäivinä pohtinut, miten tärkeässä roolissa tuotteen elinkaarenhallinta on yrityksen strategiassa. Tehdäänkö liiketoimintastrategian yhteydessä myös tiedonhallintastrategia? Tukeeko tiedonhallintasuunnitelma yrityksen strategiaa? Vai onko nämä asiat jätetty kokonaan strategisen suunnittelun ulkopuolelle? |
2 kommenttia . Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2014, tiedonhallinta, liiketoiminta, tietopääoma, strategia |
Semantiikkaa kaikki tyynni?Sunnuntai 15.6.2014 - Minna Innala Kevään kuluessa olen useaan kertaan törmännyt tiedonhallinnan hallitsemattomuuteen. Tuttujen tuotetietojen rinnalle on noussut massiivinen määrä ei niin strukturoitua tietoa, jonka liittymäsuhteita ei keräysvaiheessa pystytä tarkkaan hahmottamaan. Eikä kaikkia käyttömahdollisuuksia vielä osata edes aavistaa. Näiden hyödyntäminen on kuitenkin elinehto yrityksen kilpailukyvyn parantamiselle. |
Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2014, semantiikka, kommunikaatio, tiedonhallinta, liiketoiminta |