Muuttuvan maailman imussa - hallitusti navigoiden

Torstai 11.12.2014 - Minna Innala

Elämme innostavia aikoja. Maailma muuttuu nopeammin kuin ehdimme ajatellakaan. Sosiaalinen media pukkaa joka paikkaan. Sen avulla pystyy olemaan reaaliaikaisesti läsnä, vaikka fyysisesti olisi kaukanakin. Tällainen kehitys tarjoaa loputtomat mahdollisuudet tekniikan hyödyntämiseen uusissa ja perinteisissä liiketoiminnoissa. Mikä meitä estää? Olemmeko luutuneet vakiintuneisiin mielipiteisiimme ja toimintatapoihimme?

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2014, tuotekehitys, visualisointi, Teollisuus 4.0

Lean ja hallittu ketteryys

Tiistai 1.4.2014 - Minna Innala

Kun resurssit ovat rajalliset, niiden tehokas suuntaaminen on ensiarvoisen tärkeää. Lean-oppien mukaisesti arvoa tuottamaton tekeminen pyritään minimoimaan. Liiketoimintaprosessit määrittelevät suuntaviivat tarkoituksenmukaiselle toiminnalle, mutta vasta käytännön toimintatavat takaavat aidon jatkuvan parantamisen. Ketterien käytäntöjen avulla organisaatioiden hiljainen tieto muuttuu kilpailueduksi. Turha kiire helpottaa, työviihtyvyys paranee ja innovatiivisuus lisääntyy.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 1/2014, Lean, Scrum, ketterät menetelmät, kehitys, jatkuva parantaminen

Ajatuksia Käyttöönotosta

Maanantai 24.9.2012 - Minna Innala

Yksi järjestelmähankkeen kriittisimmistä vaiheista osuu käyttöönottoon. Tämän vaiheen jälkeen nähdään kuinka hyvin käyttäjät todellisuudessa ottavat järjestelmän omakseen ja hyödyntävät sitä jokapäiväisessä työssään.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2012, käyttöönotto, motivaatio, kehitys

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2012, Kehitys

Tietojen hallinnan tasapainolauta

Torstai 15.9.2011 - Minna Innala

”Haaveilen usein ideaalisesta tiedonhallintajärjestelmästä – tietotekniikka toimisi kuin ihmisen mieli. Ohjelmiston logiikka vastaisi omaani ja toiminnot tapahtuisivat helposti, ilman erityisponnisteluja. Tietojen tallentaminen järjestelmään olisi helppoa ja ohjelmisto auttaisi minua toimimaan oikein. Saisin kaikki haluamani tiedot ulos järjestelmistä siinä muodossa kuin niitä tarvitsen. Tietotekniikkaa ei käytännössä edes huomaisi vaan se tukisi toimiani täydellisesti.”

Kaukainen unelma vai mitä todella vaadittaisiin kehityksen ohjaamiseksi tähän suuntaan?

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: Valokynä, Puheenjohtajan palsta, 2011, Tiedonhallinta, Kehitys